Boekhouders en accountants hebben dankzij Wolters Kluwer een plek gevonden waar ze kunnen kennismaken met de nieuwste evoluties in hun vakgebied: Taxville. Ons eventteam bouwde mee aan deze nieuwste place to be voor boekhoudprofessionals.

Brussel Kart

Late Night Show

450 aanwezigen

Nieuwe event formule

Wolters Kluwer ontwikkelt informatieoplossingen, software en technologische oplossingen voor professionals. Ook boekhouders en legal & tax specialists vertrouwen op de expertise van de uitgever om bij te blijven. Om al die kennis, dynamiek en nieuwe technologieën nog beter en directer met deze doelgroepen te kunnen delen, ging Wolters Kluwer op zoek naar een nieuwe event formule. Wij bedachten een ‘out of the ordinary’ concept waarin de bezoeker volledig wordt ondergedompeld in de wereld van taxing & accounting.

Welcome to Taxville

Het event vond plaats in Brussels Kart. Eens de 350 gasten de Brusselse expo betraden, kwamen ze terecht in Taxville – een bruisende ‘stad’ die volledig in het teken stond van accountancy en fiscaliteit, inclusief gezellige restaurantjes en bars, fonteinen, wegwijzers en verkeerslichten. Er was zelfs een barbier om te ontsnappen aan alle drukte… Maar de focus lag natuurlijk op het werk. Na Taxville te hebben verkend, nodigden we de bezoekers eerst uit op een interessant debat over de plaats van Artificial Intelligence in boekhouding. Onder andere Ronny De Goedt, Managing Director van Wolters Kluwer, en Mirjam Broeders, CTO van Microsoft Belgium, waren hierbij van de partij. VRT-journalist Michaël Van Droogenbroeck was de moderator van de avond. Na dit debat was het tijd om een stapje in de wereld te zetten.

Een unieke beleving

Net zoals in een echte stad viel er in Taxville veel te beleven. Zo hadden we enkele originele ‘toeristische trekpleisters’ voorzien. In de Escape Room konden bezoekers hun digitale skills testen, terwijl ze in de Actua Club boeiende lezingen konden bijwonen. In de Adsolut Vodka Bar kregen gasten kort maar krachtig uitleg over nieuwe softwaretechnieken onder het motto ‘Get your info in one shot’ – een aantrekkelijke formule die bij heel wat bezoekers in de smaak viel. En aan de ‘Meet the service desk’ stand konden deelnemers de persoon ontmoeten die achter de helpdesk van Wolters Kluwer zit. Ten slotte kregen enkele early birds de kans om met tax specialist Michel Maus te dineren. Deze Tax’n Taste werd een private dinner om duimen en vingers bij af te likken.

Hét netwerkmoment
van het jaar

Taxville bood daarnaast ook het ideale platform om met collega’s van gedachten te wisselen. Het aangename kader en het streepje muziek van coverband Par Hasard creëerden alvast de juiste sfeer. Wolters Kluwer wilde met dit event boekhouders en accountants inspireren, digitaliseren, actualiseren, informeren en innoveren. Dat Taxville daarvoor de place to be was, bleek overduidelijk uit de lovende commentaren achteraf. De vlotte organisatie, het concept, de uitwerking van de verschillende activiteiten, de logistieke roll-out … Ons eventteam maakte er een onvergetelijke night on the town van.