Hoe maak je van een meerdaagse incentive een onvergetelijke ervaring voor een internationale groep? Voor Wienerberger maakten we er een belevenis van die alle deelnemers van 4 continenten wist te verrassen en te boeien. Een steengoed event!
Incentive met citytripgevoel
De exportafdeling van steenfabrikant Wienerberger wilde een aantal van zijn internationale topleveranciers en klantenrelaties uitnodigen naar België voor de site visits. Wij stelden hen een tweedaagse high-end citytrip voor die een select gezelschap van 60 personen liet kennismaken met de Belgische cultuur en gastronomie, en hun relatie met Wienerberger nog hechter maakte.
Twee dagen vol business & pleasure
Vanuit het gezellige Mariott-hotel in het centrum van Gent, ging het de eerste dag naar Londerzeel voor een bezoek aan het interactief en innovatief Wienerberger Experience Center. Na de presentaties, demo’s en broodjeslunch namen we de deelnemers mee naar de nabijgelegen brouwerij van Duvel Moortgat voor een verfrissende tastingtour. Terug in Gent trokken we ‘s avonds naar een trendy rooftopbar voor een lekker diner. De perfecte plek om te relaxen en bij te praten.
De Belg houdt van zijn baksteen, maar ook van het goede leven. Daar lieten we de deelnemers aan deze bijzondere incentive ruimschoots van proeven.
Gevarieerd programma
De dag daarop verliep volgens hetzelfde patroon.. Een bezoek aan de CO2-neutrale productielijn van Wienerberger in Kortrijk wisselden we af met een foodtruck lunch op de site in Kortemark en, weer in Gent, een ontspannend boottochtje met bubbels door het historisch stadscentrum. Als kers op de taart hadden we in het Gravensteen (!) nog een culinair afscheidsdiner geregeld. De buitenlandse gasten waren helemaal weg van de unieke locatie, maar ook van de grappige acts en de trucs van de table magician. De ideale afsluiter van een topincentive.
Van organisatie tot communicatie
Als een incentive een inspirerende ervaring moet bieden, bedrijven met klanten en andere relaties dichter bij elkaar brengen en een onvergetelijke indruk nalaten, dan zijn we daar voor Wienerberger met vlag en wimpel in geslaagd. De organisatie, hospitality, catering, programmatie en communicatie (zie: uitnodigingen)… Onze teams droegen meer dan hun steentje bij om er een… steengoed evenement van te maken.