Chez Nous Cannes, het high-end netwerkevent voor de bouw- en vastgoedsector, wordt steeds internationaler. Na 10 succesvolle edities ontving het dit jaar 850 gasten op een adembenemende locatie aan de Franse Riviera. Onze teams zorgden er mee voor dat het evenement én de communicatie opnieuw ‘magnifique’ waren.
Europese community
Chez Nous Cannes is voor Belgische C-level bouw- en vastgoedprofessionals midden maart een vaste ontmoetings-plaats. Het invite-only event in de Franse badstad heeft in 10 jaar tijd een internationaal karakter gekregen en is uitgegroeid tot een community met leden uit heel Europa. Voor de editie van 2023 wilde de organisatie back to the roots gaan, met een locatie dichter bij het centrum, een nieuwe huisstijl en, vooral, de nadruk op netwerken in een gemoedelijk kader.
Exclusief netwerkevent
Het netwerkevenement sloeg dit jaar zijn tenten op in de Villa Julia, een A-locatie met een adembenemend zicht op de baai van Cannes. Zo’n 850 gasten, een recordopkomst, waren op de uitnodiging ingegaan en genoten van de aangename omgeving en het dito gezelschap. De geoliede organisatie, waarvan onze teams de accreditatie en het onthaal voor hun rekening namen, en de hoogstaande catering waren de cerise sur le gâteau.
Communicatie in Engels
Voor Chez Nous Cannes verzorgen we het hele jaar door de communicatie naar de community met maandelijkse nieuwsbrieven. Speciaal voor deze editie staken we een tandje bij: we herwerkten de huisstijl met een knipoog naar het originele design, ontwikkelden een nieuwe website en zetten mee onze schouders onder de geüpdatete versie van de app. Via die app, noem het een intern LinkedIn platform, leidden we de uitnodigings- en registratieflow voor het event in goede banen. Voor de communicatie hanteren we door de internationalisering van de community vanaf nu trouwens het Engels.
We verzorgden de communicatie,
website, accreditatie én hospitality.
Sterke videocontent
Zoals elk jaar was ook Kanaal Z op het event aanwezig om verslag uit te brengen voor zijn Z-Cocktail rubriek. Ons videoteam had de organisatoren daarop voorbereid en scenario’s als leidraad voor de geplande interviews opgesteld. Tegelijk maakten we zelf van de gelegenheid gebruik om de 26 partnerbedrijven voor de camera te halen en hen een quote over de waarde van Chez Nous Cannes te ontfutselen. Die videocontent zal later worden verspreid via de maandelijkse nieuwsbrieven. Wie de aftermovie van het event wil zien, kan daarvoor terecht op de vernieuwde website. Enjoy the view!