Bouwgroep Etex heeft de laatste jaren niet stilgezeten. Het hertekende zijn merkenstructuur en lanceerde onder het motto ‘United to Inspire our World’ de tweede fase in een interne campagne om medewerkers wereldwijd te motiveren, te inspireren en met elkaar te connecteren. Met een live gestreamd hybride event en de bijhorende visuele communicatie hielpen we mee er een succes van te maken.
Een full hybride event service
De keuze voor een hybride event was er vooral een van praktische aard: hoe breng je (in coronatijden) als internationaal bedrijf je medewerkers samen? Een fysiek event was uitgesloten, dus ging Etex voor een digitaal event: een aaneenschakeling van live broadcast vanuit onze greenkey studio (Etex-branded), vooraf opgenomen videofilmpjes en live chats met medewerkers in heel Europa. We sleutelden mee aan het script en de presentaties en zorgden dat de alles technisch op punt stond. Zo zetten we 3 camera’s in voor een dynamische beeldvoering.
Concept centraal in beeld
Het event draaide om het inspireren van alle medewerkers (en klanten) van Etex, aan de hand van referentieprojecten wereldwijd. Als hoofdbeeld ontwikkelden we daarom een ‘inspired by Etex’-landkaart in de herkenbare stijl van het huis. De visual was de leidraad voor de video (zie verder) en stond centraal op het evenement – én op de bijhorende communicatietools.
Alle communicatietools in dezelfde stijl
Een event is maar half zo geslaagd als de visuele communicatie de boodschap niet zou ondersteunen. Daarom ontwierpen we een rist templates voor de verdere uitrol van print- en onlinetools (newsletter, folder,…) en zorgden dat die een samenhangend visueel geheel vormden.
Het live vanuit onze tv-studio uitgezonden event werd gevolgd door meer dan 300 medewerkers wereldwijd.
Een succes!