Graangewassen beschermen tegen ziektes en schimmels? Daar heeft BASF Agricultural Solutions een revolutionair fungicide voor ontwikkeld. Met een hybride event brachten we de doelgroepen, verdelers van fungiciden in België, daarvan op de hoogte. 

Het beging van de Revylutie

BASF gaat voluit voor een nieuwe manier van ziektebestrijding bij granen. Maar hoe maak je een tweetalig publiek, verspreid over heel België, warm voor die Revylutie (dixit de chemiereus). Wij organiseerden een virtuele productlaunch, één in het Nederlands en één in het Frans! Voilà.

We lieten de verschillende presentaties, videofragmenten en slides naadloos op elkaar aansluiten.

Online lanceringsevent

Ons event- en videoteam geniet een stevige reputatie in het organiseren van hybride events. In onze studio zijn dan ook alle faciliteiten aanwezig om virtuele evenementen in goede banen te leiden. Tegelijk krijgen klanten de nodige communicatieve ondersteuning. We zijn tenslotte een fullservice communicatiebureau.

Voor BASF brachten we de Revysol-launch mooi in beeld én maakten we het event bekend naar verdelers van fungiciden in België. We zetten een e-mailflow op met uitnodigingen, remindermails en opvolgingsmails. We ontwikkelden een online registratieplatform www.revysol.be waarop deelnemers zich moesten registreren en de dag zelf het event live konden volgen. We schreven mee aan het scenario en engageerden een professionele moderator die alle presentaties en videofragmenten vlotjes aan elkaar praatte. Kortom, we hadden de volledige regie van het event in handen. 

Het hybride event

Wie de live uitzending gemist had, kon trouwens op de website alles uitgesteld bekijken. Met meer dan 320 kijkers in real-time was het online event voor BASF alvast een groot succes en kon de Revylutie nu echt beginnen.