Netbeheerder Elia stelt niet elke dag zijn werven open voor het publiek. Maar het Brabo-project in de Antwerpse haven was te indrukwekkend om er geen aandacht aan te besteden. Onze all-in Eventique aanpak deed alvast zijn werk en zette Elia 3 dagen lang in de spotlights!

Hoogste masten van de Benelux

Met het Brabo-project wil Elia het hoogspanningsnet versterken en de bevoorradingszekerheid van de Antwerpse haven en van België verbeteren. Daarvoor bouwt de Belgische netbeheerder een hoogspanningslijn over de Schelde, met op beide oevers 192 meter hoge masten, de hoogste van de Benelux! Om dit unieke project aan zijn stakeholders, personeel & familie en het grote publiek voor te stellen, klopte het bij ons aan voor een 3-daags evenement op de werf.

Communicatie over stroom

Ons event team doopte het project ‘Met Elia over stroom’ en trok dit thema consequent in alle tools door. Van de online verstuurde save the dates tot de digitale en met de post verstuurde uitnodigingen, van de teasende A5-flyers tot de tweetalige infobrochure voor de bezoekers, van de Facebook-posts tot het online registratieplatform, van de leerrijke infopanelen en werfdoeken tot de advertenties in De Zondag… Alle eventcommunicatie staken we in dezelfde herkenbare grafische stijl.

Video voor de vips

Het evenement zelf liep dus over 3 dagen. Op vrijdag nodigden we een 100-tal stakeholders uit de financiële wereld en de haven uit naar een VIP-tentendorp op de Brabo-site. We onthaalden hen met een ontbijt en een debat dat ingeleid werd met een introductiefilmpje. Daarin vertelde ons videoteam in enkele minuten het verhaal van het project. Adembenemende droneshots, timelapses en boeiende inzichten van de projectmanagers gaven iedereen een duidelijk beeld van de omvang, het belang en de evolutie van het project. De perfecte opener voor het debat. Na een walking lunch was het dan tijd voor de rondleiding op de werf. De dag werd afgesloten met een netwerkdrink.

Iedereen welkom op familiedag

Op zaterdag kreeg ook het personeel de kans om de Brabo-site en de gigantische masten te verkennen. We maakten er een gezellige familiedag voor 400 gasten van, voorzien van uren springplezier en workshops voor de jongsten, met wafels en ijsjes als tussendoortje.

Veel volk op Open Wervendag

De laatste dag, de Open Wervendag op zondag, kon het grote publiek kennismaken met de gigantische masten. Maar liefst 800 personen kwamen een kijkje nemen. En ook nu verzorgden onze teams, net als tijdens de 2 vorige dagen, de volledige organisatie (met veel aandacht voor de veiligheid van de bezoekers!).