Wat beweegt er in de tabaksindustrie in België en hoe ziet de toekomst eruit? Met de tweedaagse inspiratie- en demonstratiebeurs Atelier Fumé bracht Conway zijn klanten daarvan op de hoogte. Onze event creators bedachten een stijlvol concept waarvan ‘the convenience company’ en de meer dan 800 bezoekers duidelijk in de wolken waren.
Evenement informeert en inspireert klanten
Conway levert naast zoetwaren en andere ‘on-the-go producten’ ook rookwaren aan onder andere supermarkten, benzinestations en dagbladhandels. Met een strengere tabaksregelgeving in het vooruitzicht kreeg het heel wat vragen over hoe winkels de verkoop van tabakswaren nog correct en rendabel konden organiseren. Het ideale moment om zijn klanten en leveranciers samen te brengen op een inspiratie- en demonstratiebeurs.
Meer dan een beurs… een beleving!
De beurs doopten we toepasselijk Atelier Fumé. We bouwden de loodsen van Hi-site, een voormalige opslagplaats van Douwe Egberts in Brussel, om tot een sfeervol belevingsatelier waar leveranciers hun laatste nieuwigheden presenteerden en gastsprekers in tweetalige silent seminars (NL-FR) hun kennis en inzichten met de bezoekers deelden. Die konden rustig met een hoofdtelefoon op langs de beursstanden kuieren en iets eten en drinken aan de bar of in de stijlvol ingerichte netwerkingzone. Een expert gaf ondertussen uitleg over de nieuwe regelgeving of tendensen in rookwaren en de verkoop ervan. De gasten konden de talks ook volgen op een imposante 360° centrale led cube.
Een hal vol oplossingen
Verder was er ook een volledige hal gewijd aan de nieuwste logistieke oplossingen die Conway zijn klanten aanbiedt als antwoord op de nieuwe regelgeving rond de verkoop van rookwaren die in 2025 in voege zal treden. Eyecatcher hier was de flagshipstand van Conway Tobacco Solutions waar we het concept mee hielpen vormgeven.
Full event organisatie
Ons eventteam stond in voor de organisatie, styling, productie, smoked catering in thema, hospitality en communicatie van de beurs. We bedachten het atelierconcept en de conceptvisual, rolden het concept uit in de uitnodigingen, posters, de inkleding van de ruimte, … en verzorgden de opbouw van de 31 beursstanden. Alles ademde dezelfde smoking room sfeer. En of de klant – en de 800 bezoekers die gespreid over twee dagen Atelier Fumé bezochten – in de wolken waren.