Voor Assuralia was een hybride event dé oplossing om in 2021 toch te kunnen connecteren met zijn publiek. Wij zaten, in onze studio in Brugge, aan de knoppen van dit live gestreamde en strak geregisseerde digitaal evenement.

Live vanuit de studio

De Beroepsvereniging van de Verzekeringsondernemingen houdt in het begin van het jaar traditioneel zijn Algemene Vergadering. Na afloop volgt er dan een receptie voor honderden genodigden uit de sector, met tal van toespraken en een netwerkmoment bij een hapje en drankje.

Een live evenement zat er dit jaar echter niet in. Daarom koos Assuralia ervoor een digitaal event op touw te zetten. Wij namen de uitdaging aan en organiseerden een ruim 1 uur durend hybride event dat live vanuit onze studio in Brugge werd uitgezonden, zonder publiek.

Mix van toespraken, reportages en videocalls

Journaliste en VRT-nieuwsanker Hanne Decoutere verzorgde de live presentatie van het ‘(Ver)zeker(d) voor de toekomst’- event. Ze had met ons videoteam op voorhand ook al enkele interviews ingeblikt met onder andere Heidi Delobelle, CEO van AG Insurance, Karin Lalieux, minister van Pensioenen, Hilde Vernaillen, voorzitter van Assuralia, en Pierre Wunsch, gouverneur Nationale Bank van België.

De reportages vormden samen met toespraken in de studio en live videogesprekken een afwisselend (tweetalig) programma, vlot geregisseerd en in goede banen geleid door ons eventteam.

Digitale eventcommunicatie

Om het event aan te kondigen, hadden we een hele digitale communicatieflow opgesteld.

  • Genodigden ontvingen een uitnodiging per e-mail.
  • Deelnemers moesten zich online registreren op een landingspagina.
  • Op de website konden ze de dag zelf het event in real time volgen.
  • Na afloop kreeg iedereen een bedankingsmailtje toegestuurd.

Zo’n 339 kijkers volgden het eerste hybride event van Assuralia live van thuis uit. Een succes.