Meer awareness creëren rond de kwaliteit van het eigen mosselaanbod bij de start van het mosselseizoen. Daartoe organiseerden we voor Aldi een event in Yrseke en gingen we in zee met een fijne selectie journalisten én influencers. En dat mag je gerust letterlijk nemen.
Mosselevent in Zee(land)
Dat je bij Aldi Zeeuwse mosselen vindt, is geen geheim. Maar hoe overtuig je de consument ervan dat het aanbod lekker vers en van topkwaliteit is? We stelden de supermarktketen voor een persevent te organiseren in Yrseke, de bakermat van de mosselproductie.
Gesmaakte event Branding
Ons eventteam trok z’n gummilaarzen aan en zorgde er gezwind voor dat het de deelnemers aan niets ontbrak. Het evenement – ons eerste live event na ruim een jaar – had dan ook de wind in de zeilen en verliep vlot én veilig van begin tot einde!
- Praktische organisatie, met aandacht voor de coronamaatregelen
- Duidelijk zichtbare Aldi branding op locatie
- Origineel culinair programma
- …
Culinair programma met natje en droogje
Op het menu stonden een rondleiding bij de Zeeuwse leverancier van Aldi en een tochtje in een mosselboot. Die koos met een tiental journalisten en influencers het ruime sop richting een mosselbank. Eenmaal ter plaatse trakteerden we de passagiers op een gesmaakt diner… in volle zee. Er viel heel wat in het water, maar het event zelf was dankzij het originele programma en de zeebenen van ons eventteam een schot in de roos!
Food & lifestyle influencers aan boord
Door naast journalisten ook influencers aan boord te nemen, openden we voor Aldi meteen een nieuw ‘free publicity’ kanaal. Influencers zijn vandaag gefundenes fressen om meer rumoer rond je merk of product te maken in de populaire sociale media. Met hun posts, stories, reels,… op Instagram en andere platformen bereiken ze immers een groot en vooral geïnteresseerd en loyaal publiek.
Influencer marketing valt in de smaak
Voor het Aldi event engageerden we enkel food & lifestyle influencers. We zorgden ervoor dat ze duidelijk wisten wat er van hen verwacht werd (nl. awareness in hun socials creëren rond de Aldi mosselen) en volgden hun acties op de sociale media op. Daarbij kregen ze, naast een goodiebag en een free lunch, van ons videoteam ook een aftermovie mee. Ideaal om te delen met hun volgers en die nog meer goesting in mosselen te doen krijgen. Van Aldi natuurlijk.