Hoe connecteren met je doelgroepen als fysieke bijeenkomsten niet of moeilijk te organiseren zijn? ABB kiest in dat geval graag voor hybride events. Zo organiseerden we voor de specialist in elektrisch installatiemateriaal al meerdere keren met succes een reeks webinars. Live vanuit onze studio in Brugge.
 

Een studio voor digitale events

ABB wil installateurs op geregelde tijdstippen informeren over wat er beweegt op het vlak van elektrische technieken. Dat doet het onder andere via webinars. Digitale events rond één specifiek thema zijn een flexibel alternatief voor fysieke evenementen. Ze zijn makkelijk vanop afstand te volgen, live of uitgesteld, en vragen een pak minder voorbereiding en organisatie. In onze studio in Brugge hebben we alvast alle faciliteiten om dergelijke events in goede banen te leiden.

Online communicatie genereert hoge respons

Om de installateurs te informeren over (en warm te maken voor) de webinars nemen we ook telkens de eventcommunicatie voor onze rekening. Digitale uitnodigingen en herinnerings- en bedankingsmails gaan op het juiste moment de deur uit en vergroten de kans op een positieve respons.

Registreren op een online platform

Alle inschrijvingen voor de webinars worden online gecentraliseerd. Daartoe ontwikkelden we een digitaal registratieplatform waar deelnemers zich kunnen melden als ze een webinar willen volgen. Wie de uitzending gemist heeft, kan er bovendien later terecht om alles te (her)bekijken.